BETINGELSER FOR NETTHANDELEN


1. DINE RETTIGHETER

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp melder du dette til oss enten muntlig, skriftlig eller ved at du sender varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager. Du velger selv om du vil ha en annen vare eller pengene tilbake.

Du betaler selv returfrakten. Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og den må returneres i original emballasjen. Du kan returnere en vare uten å oppgi grunn for dette, men det er et ønske at du angir returårsak ved retur.

Slik gjør du:
  • Oppgi årsaken til hvorfor du ikke er fornøyd med kjøpet ditt og vil returnere varen eller bytte til en annen.
  • Send pakken med post dersom pakken veier mindre enn 350 gram.
  • Er pakken tyngre enn 35 kg. så kontakt oss slik at vi kan hente godset raskt rimelig og greit.

Vi dekker normalt ikke ordinære returkostnader.

2. UAVHENTEDE PAKKER

Dersom bestilte pakker ikke hentes på posten, vil den som har bestilt varen bli belastet med frakt utgiftene inkl. returfrakt.

3. SPESIAL BESTILTE VARER

Varer som er bestilt fra fabrikk med kundespesifiserte mål kan ikke returneres eller byttes såfremt de ikke er feilprodusert.

4. TILBAKEBETALING

Er du kontantkunde/oppkravskunde kan du få returpengene dine satt inn på din bank- eller postgirokontonummer.

Bare fyll i bank- eller postgirokontonummeret på følgeseddelen.

Når vi har fått tilbake varen og konstatert at den ikke er skadet, betaler vi innen 30 dager tilbake beløpet du har betalt samt avgifter dersom hele ordren er returnert.

5. REKLAMASJON

Dersom en vare har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til kjøpsloven.

Reklamasjonsfristen er normalt 2 år etter at du mottok varen. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år.

Bassengkonstruksjoner og bassengduker har utvidet men begrenset garanti som er spesifisert ved det enkelte produkt.

For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed innen 2 måneder etter at du burde ha oppdaget mangelen.

Dersom du ønsker å heve kjøpet eller få en ny vare, returnerer du varen med feil sammen med returskjemaet påført ditt telefonnummer.

Vi betaler tilbake dine fraktutlegg. Gjelder det en brukt vare, kontakt først kundeservice på telefon 69 27 74 44

Ved eventuelle mangler eller feil, er selger kun forpliktet til erstatningslevering av de varer som er defekte.

Selger fraskriver seg et hvert ansvar for indirekte tap som kjøper måtte få som følge av forsinket leveranse eller feil på varen. Bassengspesialisten dekker derved ikke følgeskader som oppstår ved feil på produktet eller feil bruk av produktet.

Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp.